Sunday, October 12, 2008

not just my dream / 不只是我的夢想


過去有一陣子還挺希望自己的作品登上刊物,不過這一年以來,心願變得很小,只希望能夠認真地、熱情地畫下去,這個自我期許說來沒甚麼,但是要總是充滿熱情,怎麼樣都不是想像地那麼容易。
For a while I hoped to see my works in published forms as often as possible. But in the past year, my wish has shrunk--I want nothing more than to go on with my art with a serious and passionate attitude. This self-expectation doesn't sound quite grand, but to be always full of passion, it's actually much harder than it seems.
今天薛吉把朱銘美術館的雜誌給我的時候,我還真是大大地吃了一驚,雅鈞引了不少我之前寫過的文字,我深深地感覺,果然只要埋頭向前進,沒有期待的都會從天上掉下來。
Today when Shaggy gave me the magazine by Juming Art Museum, it really came as a very pleasant surprise. Ya-jun (the staff of the museum) quoted much from my writing on the blog this past summer. I was reminded again that once I bury my head in the task, what I don't expect will fall from the sky.
其實過了暑假之後,一切都由繁華走向寂靜,沒有歡樂的共同作畫,只有每天下班後拖著疲憊的身軀回家,儘管身心急需休息,在大約清醒的狀態之下,我還是會坐到書桌前,進行每日的畫畫練習。ㄧ個人的作畫時間比起瘋狂的暑假,有些寂寞,但是我必須要向前走了。
After the summer break, everything died down from the wacky climax. Without the merriment of painting together, I drag my exhausted body home after work. Despite the call for a rest from my poor physique and mentality, I would sit down at my desk as long as I am 70% sober and start my painting session. My one-man's art time, compared with the mural project in the museum is a little bit lonely. Yet I have to move on.
不過我的夢想真的不只是我的夢想了,每次我看到自己訴說著夢想,你臉上散發的光芒,啊,我ㄧ定會達到我的目標,因為我想,我也會因此讓你找到你的夢想和目標。
Tonight I realized again that my dream isn't just my dream. Every time when I talk about my dream, I see the glow on your face. I will reach my goal because in that way, I will make you find your dream and goal...

12 comments:

shaggy said...

噢!這又是意外的陰影嗎?
好像彩虹一樣呢:)

對啊對啊!
我跟penny可是努力地在擬定如何賺到15萬出去玩的計畫呢=ˇ=

Anonymous said...

妳的確讓我找到我的夢想和目標
很多時候看妳的作品都心有戚戚焉
謝謝妳:)

Liang-hui said...

當你的忠實粉絲還滿有福利的嘛.

Weichuen You said...

阿吉:因為昨天和你們出去之後,內心充滿熱血,睡不著覺,回家梳洗完就又跑去畫畫了!

不要花錢,像你還可以打點小工!

茶:不客氣,那你要堅持下去喔!

Weichuen You said...

例如說甚麼呢?

fallher said...

阿淳我和Shaggy真的很認真在想如何賺到15萬耶,
我已經考慮要趁這段金融大海嘯買股票了,
所以你一定要堅持下去唷唷!!
因為這真的不只是你的夢想了!
哼哼
以後我們出去玩就過著簡樸的生活吧

Liang-hui said...

我是說,這樣就可以擁有二個想夢想,一個妳的,一個自己的.

Weichuen You said...

penny: 你真是太有勇氣了,請問這一波金融海嘯有投資的看頭嗎?

以後我們出去就吃路邊攤啦!

小蕙:我也同時擁有別人的夢想啊!

Anonymous said...

歐 沒想到畫作上了雜誌 看起來一樣美喲

Weichuen You said...

尿兒,可是其實沒有很明顯,因為是很多人的作品一起照的!

Anonymous said...

就算刊物沒登
大家也都知道妳的存在了吧!?
最近過敏
吃藥頭暈目眩中~

Weichuen You said...

為什麼會突然過敏呢阿姐?多保重啦!