Sunday, March 23, 2008

the best moments / 最好的時光

畫畫對我而言,原本是件很私密的嗜好,不過自從這個可愛的小子誕生,而且長大到可以理解我在做甚麼,我原本安靜的世界就變得熱鬧無比。

Painting, for me, was a very private activity. However, after the birth of this adorable baby, my originally quiet world has become merrily noisy, especially now when he is old and curious enough to join me.

於是「畫畫」成為小方認識的前幾名動詞之一,我並沒有很認真地對他講解整個流程,不過他居然偷偷學起來,還一副有模有樣呢!
Thus, "painting" is one of the first verbs in Von's limited vocabulary. To be honest, I have never explained to him "how" to paint, but he is always there observing me and learns everything by heart!
小方興致來時,便拉著我嚷嚷「畫畫」,當我說:來吧!他會全身扭動地衝進我懷裡,然後我們就又笑又鬧地開始我們的作畫時光。
When Von is in the mood, he will tug at me, crying, "Paint, paint!" As I say, "Come on!," he rushes into my arms, shaking and dancing all the way. Then we will start our happier-than-ever art class.

如果在小方往後漫長的人生裡,還記得小時候這般愉快的回憶,就算將來只是個平凡人,他的快樂一定會讓他在悲傷的人群裡閃閃發光。
If, in Von's long life to come, he still remembers the wonderful moments in his childhood, then even as an ordinary person, his happiness will make him shine in a crowd of sad people.



10 comments:

Liang-hui said...

哇!這二人聯畫,真是揉和抽象與寫實的最高境界啊,這讓我想起阿吉幫大家改畫的功力,沒想到你不知不覺也有一個門徒了.

Weichuen You said...

哈,我現在就是被阿吉改的門徒之一啊!小方是我的同伴,不是學生啦!我也只能騙騙小方之輩說!

Le-1502 said...

好棒~是个有天分的画家噢~两人的两手出击,倒是吸引了我的目光~甘写你让我看到随兴的魅力,童真的美丽!

Anonymous said...

小思維 你可以當畫家了ㄋㄟ
大阿姨好喜歡你畫的喔 ︿_︿
汪達阿姨 妳有伴哩

Weichuen You said...

le-1502: 你這麼說,我真是不好意思,真的只是很開心地亂塗亂抹啦!

kay: 那你快點來,不然我家的蔡管家要把這些畫回收了!

Anonymous said...

I really like the bright colors in both paintings. What a great hobby to get him started on.

Weichuen You said...

He seems to take much delight in it, and I am glad to accompany him in that way...

Fliss and Mike Adventures said...

What a gorgeous little boy...

Anonymous said...

姨呀~~
身為小方的娘,看了這些照片和畫之後,心中突然產生莫名的感動......(淚水盈框)
我們家小方真的很幸福,因為有妳(們).....
Thank you very much!
我相信小方長大之後回想起這段黏著姨畫畫的時光,他的心一定會是滿滿的愛與快樂.

Weichuen You said...

Felicity: Von is more than gorgeous:-). That's how every parent thinks of their baby right?

小方娘:因為只有小方一個小傢伙,我們當然得善盡當他朋友的職責,希望他長大不會忘記我們這些LKK才好!