Friday, March 14, 2008

looks of love / 愛的樣子

我的愛裡,只有玫瑰花和美好的生活,年輕如你,卻已熟知愛的不同面貌,可能是看似囉嗦的細心叮嚀,也許是為了聆聽的沉默寡言,因為你看到愛的各種面相,所以那些人性的缺點也不能矇蔽你清明的視野。

I see only la rose + la vie en rose in my so-called love. Despite your tender age, you have known the looks of love inside out. It might be seemingly annoying acts of constant reminders, or it might be intended silence as a listener. Because you are so familiar with the various forms of love, those human flaws can't blind your clear vision.

於是,在你大大的心裡頭,連年長的我也顯得小小的。

Thus, in your "big" heart, even I, the older one, appear to be rather "small."

4 comments:

Anonymous said...

time lag:從小我就不是那種會拉著另一個人一塊兒上廁所,或和朋友手牽手,亂擁抱的人,所以,有一度我擔心,要是有一天我必須好好的抱著一個人的時候該怎麼辦,直到我看著IVY黏在她媽媽身上時,終於安心了,我想,我小時候應該有練過,關於愛的,無關年紀,我們小時候懂的才多.

Weichuen You said...

但是有時候年紀小的小人有一種超齡的清晰思維,可能是活了一輩子的人都沒看清楚的,我們如果身陷在某個狹隘的思考點裡,就看不到其他角度!

那下次我們來作擁抱練習吧!

Liang-hui said...

是喔!被你這麼一說,那我可以選擇和小方一塊兒練習嗎?哈哈:)

Weichuen You said...

沒問題啊!那小子很會討好人呢!