Sunday, April 22, 2007

Mother and daughter, traveling together / 媽媽和我的旅行

轉眼間,義大利之行已經是將近一年前的事了,本來想就這麼把它遺忘,但是不管日子怎麼前進,總覺得旅途中有許多點點滴滴,我還記在心上。吳爾芙說,未紀錄下來的就形同於沒有發生過,再說,這是第一次和母親的自助旅行,我很珍惜其中的每一個片段,所以我決定,在下一趟旅行出發之前,著手紀錄去年夏天的回憶。

如果你的心也因為季節交替而蠢蠢欲動,也剛好有那麼點想念你的媽媽,那就和我一起來吧!

With time flying, our trip to Italy was almost a year ago. I intended to leave it into oblivion. But no matter how my life moves forward, there are many pieces of memories I can't forget. Virginia Wolf said that what is not recorded is regarded as what has never happened. Besides, that was our first independent travel together. I cherish very much every little episode. Thus, I've made up my mind to record the memories before we set out for another trip soon.

If your heart longs for something refreshing because of the seasonal change, and you happen to miss your mom a little bit, come with me!

11 comments:

Anonymous said...

好期待唷!這是母親節特別企劃嗎!?
我記得剛開學時,游小淳也讓我們聞香過: D

噢,我猜猜!左邊那隻應該是你的

harlequinpan said...

Hi Miragee

提到部落格我可要叫妳一聲阿嬷,我的周年紀念在妳面前可就沒有什麼了,不過我倒是還蠻開心就是;最近也比較有機會塗塗抹抹的,還求什麼呢 ?

我這次的完稿是拜電腦之賜,前些天跟Quakepan提起我的周年PO構想,他大概怕我弄到一半中風送醫,趕緊建議我用Foto-Mosaik軟體來製作,圖庫是一年來發表過的圖片,自動搜尋比對我要完成的圖案,本來應該三分鐘就搞定的,因為圖庫只有兩百多張,樣本及符合度都不理想,再加上檔案超過Blogger允許的8MB,笨手笨腳的忙了40分鐘才勉強完成。

謝謝妳的鼓勵,新的部落年我會把褲管再拉高一點,彼此加油囉!

Callipygia said...

I will look forward to seeing this-I bet your mother will too. Pretty sandals too!

Weichuen You said...

薛吉:其實不是因為母親節啦!只是一拖再拖,就拖到現在了,每段旅行結束之後,我都得咀嚼一段時間,才有辦法創作。

是啊!那雙穿著很有非洲風味的夾腳拖鞋就是我游某人的腳啦!

Harlequin: 快別這樣說,我的部落格齡也才大你一年啊!

你這個軟體好像很好玩呢!只要四十分鐘就搞定了,之後我也要試試看!我很喜歡你的週年照喔!

Calli: In a way, I am quite shy to show it to my mom:-), but that doesn't stop me from writing this story...There are certainly many fun episodes inside. Please come back to share our fun and laughter!

constance wong said...

I'm sure your mom will be very touched :) Will come back soon to read about your journey with mom...

Anonymous said...

Hi,

That's really cool. I also believed that, you mom will be really happy to see these !

Take care!
Uncle S.

Unknown said...

看到你這個標題!還有圖片!我馬上想起我小的時候我媽帶我回宜蘭的景象!老舊的火車`面對面的沙發座椅!車廂裡塊狀的陽光!

Anonymous said...

I'm looking forward to read your journey story after you are back from Italic.
Have good time there!

Weichuen You said...

Constance: In a way, reading the journal is like traveling to Italy in person right?:-) For me, I've been traveling there again and again!

Uncle S: Well, I kinda hope that my mom won't get to read it until I have finished the whole story! Or she'd probably say that I've changed the story too much!

maki: 你說的畫面等一下就會出現了!我們還真是有共同的想法呢!

Johnny: I went there last year. I'll only be traveling there again with my imagination:-)

Anonymous said...

跟家人一起自助旅行
尤其是長輩
還真是一項挑戰
畢竟他們想看的東西和步調都跟自己可能不同
你這個系列讓我想起去年夏天家人來玩的故事...
http://blog.roodo.com/lilou/archives/2017725.html
現在我傾向與家人跟團去
我的路線太平民了
呵呵

夾腳涼鞋的照片真可愛:)

Weichuen You said...

lilou: 還好我媽媽很有彈性,跟團或自助都可以自得其樂,如果說我爸爸也加入的話,我就不敢保證啦!