Friday, April 06, 2007

Bali of Three 7 / 巴里島,三個人 7

巴里島三個人之飄飄欲仙篇

「我是巴里島之行的財政部長,請多多指教。」

「我們一人有多少零用金?」「一百八十萬印尼幣。」其實,並不是我對算錢很在行,而是─我只比她好。「我們發了!」

這大概是我們這一生中,感到最富有的時刻,我們花錢如流水,完全搞不清楚到底花了多少。

「五十萬印尼幣?小意思!」「請笑納!」─世界上最奢侈的兩名女人

在台灣─
我媽:「不行!太貴了!就400元!」
友人甲:「拜託,我很窮唉!」
友人乙:「290,不要就拉倒!」

在泰國─
我的旅伴:「300泰銖按摩90分鐘!不然就算了!」「沒錯!」

去巴里島之前,我從未精於殺價,我不懂為何人們如此樂在其中,不過巴里島之行真是我人生中的轉戾點,我會如是建議和我一樣、有殺價障礙之輩:「去巴里島吧!在那美好之地上殺價初級班,可說是再理想不過啦!」

「五萬!太貴了!」「那你開多少價?」
「兩萬好唄?」「三萬啦!」
「兩萬五好了!」「成交!」

在巴里島,沒有人殺價殺到臉紅氣喘的,相反地,整個過程甚和平寧靜,雙方臉上總是笑容滿面,最後再來上一個雙贏的圓滿結局。

「LV耶!」「等我!」
「沒興趣!」「我也是!」

熟識我的人都知道,我對逛街是多麼地興趣缺缺,即使是在如紐約或巴黎的時尚聖地。但是巴里島的物品有種神奇的魅力,就這麼把我吸了進去,於是我再也無法荷包滿滿地全身而退。

「我們從未見過如此充滿魔力的布料‧‧‧」

「這些抱枕放在我家客廳,看起來會很棒喔!」

「夏天背這個多好!」

「我沒法就這麼走回家去!」「那就買嘛!」

「好漂亮!」

「她們到底在幹什麼?」「不是叫妳們要快一點嗎?」

楊朵的理性把我們拉回到現實生活,雖然我們很愛巴里島,但是我們還有回家的班機要趕呢!

也許有一天,我們會重遊巴里島,不過還好,目前我們有滿滿的回憶‧‧‧

「再見!巴里島!」


11 comments:

Anonymous said...

呵>>終於連上留言板啦>>>
去BALI島購物,簡直就像在玩大富翁>>之前還想四十歲來這裡買豪宅樂活生活

Marc said...

Those are some wonderful colors! Look at those fabrics. Wow! Over here, the sky is gray and it's really cold, so your post lifted my spirits!

As for shopping... I must admit that I may be the only guy around here who genuinely loves to shop. But I always know exactly what I want beforehand, so I never spend much time shopping. :P

Callipygia said...

I love the use of the enlarged swatches of fabric/products in the background of your figures. It really conveys the emotional sense of being swept up in the beautiful items of Bali. I really love all your work coming out of this trip.

Weichuen You said...

mary: 沒錯,所以我現在可以想像為什麼菲傭都計畫工作個幾年就回家蓋豪宅啦!

marc: To be honest, the sky has been really gray these days over here too. I was dreaming about the sunshine in Bali yesterday afternoon.

Haha, then it must be wonderful to shop with you. I've hardly known any guy who enjoys shopping:-). You know, you can turn that into a plus when you are with girls...

Calli: I was very happy doing this series as well, very very happy. But there's always an end to every trip, but don't worry. I am working on another trip at this moment! Since we can't travel all the time, at least our imagination can take us where we want to go!

Anonymous said...

妳的巴里島回憶終於告一段落了, 八原來去巴里島除了做Spa, 吃海鮮, 玩水之外, 還有這麼多東東可買呀...我還有件在烏布的臘染衫呢?

Weichuen You said...

johnny: 巴里島可做的事多著呢!更棒的是,可以什麼也不做!我還有花絮篇呢!我也有去烏布的蠟染中心,不過沒有買東西就是了。

Anonymous said...

如果是美金那該有多好呢!
我猜你大概是這樣想的吧!

Weichuen You said...

Louis: 你沒有提,我還沒想到呢!當然啦,是英鎊更好!

constance wong said...

Another interesting episode miragee! I'm really proud to see that you've used one malay word - cantik! That's beautiful in malay! You must have learnt a lot of malay words besides the art of bargaining :D

Weichuen You said...

Constance: I thought "cantik" is Indonesian, or there are many words shared by Indonesian and Malay? I myself am quite confused now!

isay said...

Hi Miragee! I have been occupied for weeks now. I hope you are a-okay- BEst regards