Wednesday, April 10, 2013

Gentle Rebel / 溫和的反骨


這個月底要幫學生出一本短篇故事集,主題是16歲,她們說要湊十六個故事,於是我也下海寫了一篇,為了找插畫的靈感,我研究自己十六歲拍的相片,不知道當時的我知不知道,我溫和的外表下是典型的大反骨啊!

My students and I are coming up with a collection of short stories at the end of this month. The theme is   the age of 16. They talked me into writing one too so that we will have 16 stories. It took me some time to study my photos taken at 16 for illustration references. I am wondering if I already knew that I was a gentle rebel then...

4 comments:

prince said...

曾幾何時16歲已離我遠去...

Weichuen You said...

你現在有光芒四射的20歲啊!

smile said...

不知道為什麼我也絕對老師一定是:)
因為實在是太藝術家了

Weichuen You said...

真的嗎?我也是很講究紀律和腳踏實地的人啊!