Thursday, July 21, 2011

Rehab / 復健

醫生給了我一些復健的講義,其中有錯誤儀態的示範,我想上帝要讓我看到不同的風景,於是我把圖片自己畫了一遍,健康雜誌的編輯快來找我畫插畫吧!

The doctor gave me some handouts on rehabilitation, on which wrong body postures are illustrated in the form of photos. I guess God intends to show me what I have never paid attention to with this experience, so I re-illustrated the images. What I want to say is, editors of health magazines, I am a potential illustrator for your articles!

以下為不當姿勢,提供給大家作參考:

Below are some improper postures which will bring negative effect on your long-term health:


勿站三七步。

Don't lean on one leg. 


勿駝背。

Don't slouch.


勿翹二郎腿。

Don't cross your legs. 


勿壓腿坐。

Don't sit with one leg placed under the other. 


勿側睡。

Don't sleep with one leg placed under the other. 

12 comments:

Jasmine said...

我發現這些都是我常出現的姿勢啊,真糟糕!

Weichuen You said...

如果要側睡的話,可以在雙腿之間夾枕頭!不過我覺得要徹底執行這些規則,最後其實是會發瘋的:)

Patty said...

哈!看完這篇立刻坐正!

Smile said...

我不側睡睡不著欸!!不過好險我也要在雙腿裡面塞棉被才睡得著:D
好喜歡這些圖!!老師我可以存檔嗎~謝謝(L)

Weichuen You said...

Patty:要保持喔!我跑了兩次榮總,醫生還建議我每天去做復健,但是路途實在太遙遠了,我決定從英國回來之後再來面對我的各種問題。

對了,你要和我約八月什麼時候呢?

Smile:那你可能沒事:)好啊,你喜歡是我的榮幸,請自取!

shaggy said...

這實在太痛苦了,不過我最近在幻想如果我駝駝的被拉直的話會不會好高高?

smile said...

老師~~~~你甚麼時候會從英國回來呢!!
不知道實習的時候能不能遇到老師><
我再考慮到底要去哪裡實習!!!好緊張

Patty said...

8/14-21 給你挑一天好不好? 我都還沒有約:-)

Weichuen You said...

shaggy:當然是不會啊!

smile:可以來我們這裡喔!

Patty:八月十六好嗎?

Patty said...

OK!那就約8/16傍晚?我五點可以從榮總這一帶出發,我們怎麼約呢?

Winnie Sun said...

每天每個錯誤姿勢我都做耶my god!
我自己有覺得那像極了懶人的動作
I guess I'm a lazy girl too

Weichuen You said...

Patty: I will give you a call!

Winnie: 其實把這些動作做好就可以避免身體上的問題,這算是簡單的了!