Friday, August 21, 2009

the temperature of a hug / 擁抱的溫度

我很怕分別的場面,其實我明白自己只要度過了分離的時間點,很快地就能夠向前進,只是在那一點,眼淚總是會不聽使喚地掉下來。所以不去機場,不是不在意,這對我來說是平靜但帶著祝福的選擇。

I am afraid of the moment of saying goodbye. Well as I know, as long as I make it through that moment, I will move on without any difficulty, still, at that moment, I can’t control my tears. So not going to the airport isn’t a synonym of indifference. Instead, it’s a way of bidding farewell in a peaceful way, with best wishes.

這個星期讀了Barrie Greiff的「人生的九個學分」,作者提到了擁抱的溫度,一個擁抱的溫度可以持續多久?我給了很多擁抱,不過我想最特別的就是荳荳的擁抱了,我們總是會抱得不能呼吸,那是充滿熱度和誠意的肢體動作,而且這已經是第二年我們用這樣的方式說再見,我不知道未來會如何,可是我們的擁抱裡說著,明年再來一次吧!

This week I read Legacy, the Giving of Life’s Greatest Treasures by Barrie Greiff. Dr. Grieff mentioned the temperature of a hug. How long can the warmth of a hug last? I have given many hugs, but the most unforgettable one goes to Miss Sprout’s. We always hold each other so tight that we can’t breathe. It’s a body gesture full of heat and sincerity. And this is the second year we say goodbye in this manner. I don’t know when we will get to see each other again in the future, but in our hug, we both pray hard, “Let’s do it again next year!”

對很多人來說,可能身體住的是一個地方,但心裡想的卻是另一處,有可以想望的地方,就像有可以思念的人,其實也是很幸福的事,身為被想念的地方和人,就更幸福了。

For many people, they live in a place physically, while their hearts long for another place. Isn’t it a beautiful thing to have a place to think about? As a place and someone being missed, it’s a blessing.

請把我們當作你的動力跑鞋,在很巨大的美國好好生活,活出夢想!

We are all in your sneakers. We’ll help you run in the vast United States to your dream!

6 comments:

Jackie said...

我很喜欢给好朋友来个大拥抱。
总觉得一个拥抱胜过千言万语。
拥抱温度也许霎那就不见了,但拥抱的过程却在脑海里挥之不去。


我是eL的朋友-- jackie

Weichuen You said...

對啊,一個擁抱真是勝過千言萬語啊!謝謝你來看我的部落格!

shaggy said...

荳荳覺得你很厲害!可以很快地向前進。
他要出關時,我跟他說:那你不要回頭!
可是他還是轉過來頭來了,雖然眼淚都掉下來但還是想看看可愛的我們啦!

Weichuen You said...

不然我之前的訓練是假的嗎?

Bean said...

你給我的畫還有文字我好喜歡!
還在車上的時候我就看了
我看到大腳裡面滿滿的小人頭差點又要哭

我想起來你說你機場的事
所以離開東京之後我也抱著new life的心情
到目前一切為止都很好哦:)
但是還是很想念你們
不過這種想念已經不是一直在想一直在想
是You are always in my heart, on my mind. :-D

我喜歡緊緊的擁抱
之前他們說擁抱給人力量
我發現緊緊的擁抱真的有很多力量

:D

Weichuen You said...

Bean: 那你就把圖貼起來吧! 想我的時候就看看它,不過你該不會玩得太開心就忘了我吧!

我一直都會記得你的擁抱的!