Monday, August 24, 2009

Love Me! 愛我吧!





「愛我吧!」我們總是真切地渴望對某個人說這句話,卻忘了,在那之前,我們應該先對自己說這句話。

“Love me!” We always desperately desire to say this to someone out there while we forget that before it happens, we have to say it to ourselves first.

自從去年到朱銘美術館畫長廊的牆壁之後,身邊的友人紛紛承諾把目前或將來可能擁有的白牆提供給我作畫。今年因為工作過於辛勞,沒有參加朱銘長廊的徵選,不過「塞翁失馬焉知非福」這句話真不是說假的,大方的Nana力邀我為她的牆壁上一點圖案,而我很高興在暑假結束之前,我們一同完成了這個計畫。

Since my mural-painting project at Ju-ming Museum last summer, many friends and relatives have promised to offer their current or future white walls for me to paint. This year, due to my work, I didn’t participate in the mural contest. But people don’t say “a blessing in disguise” for nothing. My generous friend Nana invited me to color her walls. I am glad to have carried out the plan before summer break ends.

和Nana在一起的一天一夜裡,我們不只是畫畫,還談了很多關於現階段人生的困境和期待,在回家的路上還偶然看到了一整片天空的星星,我覺得自己像是參加了一場愉快的夏令營,也許我們現在過得不是別人最羨慕的生活,但是我們很清楚自己的好運氣,未來迎面而來的機會,我們會勇敢地抓住,即使會受傷。

During one day and one night I spent with Nana, we didn’t just paint. We pondered much on our dilemma and anticipation at this stage of life. We were even rewarded with a whole sky of stars on our way home. Our time together felt like a happy summer camp experience. Maybe we do not have the best life, but we are so aware of our good luck. We know that we won’t miss any chance coming along, even though we might get hurt and fall again.

謝謝Nana,當我一路走來的好朋友!

Thank you Nana, for being my lifelong good friend!

11 comments:

shaggy said...

可以住在裡頭真的很幸福欸!
黃黃的牆壁最迷人了

我也有看到昨夜滿是星星的天空歐
月亮也彎地很美:)

艾達婆婆 said...

昨天給你寫了一大篇啊...沒存好 氣

艾達婆婆 said...

再來ㄧ次...

暑假可好,好酒沒來探望你了
今年我又去參加朱銘藝術長廊創作,得到一面不需要用到樓梯的牆壁,花了兩天時間刮牆壁,累。今年進度大家都很慢,我到前天才畫完,前天還有人因為下了雨急著要去保護自己的未乾的畫,而從鷹架划了下來呢。這讓我想起去年的你,還真是 勇 啊,加上你自己的小心,才有一面美好的牆面出現。
你朋友的牆面應該是安全的,至少比起金山那兒,有新作要再分享喔。(先送出去,免得又白打字...)

Bean said...

看到你的標題
突然想起來要告訴你
我的新室友的名字在韓文裡的意思是Love呢
所以是Ms. Love
我第一次遇到這種浪漫的名字
好像第一次遇到環於世界的人一樣:)

Weichuen You said...

shaggy:其實黃黃的是燈光!

這幾天月亮是真的很美麗,我想到大同的橙月,但我覺得偏銀黃色調!

Ada:哇,你們的人生充滿了冒險,我今年夏天只有想到旅行,回來之後整個人都充電了,所以就先不走冒險路線:)

你這一年好嗎? 我讚嘆你的充滿熱情!有機會再去朱銘看你的創作!

Bean:你的新室友又是韓國人?你和韓國人真有緣啊!我看韓劇裡很多人的名字都有愛這個字,但我覺得不要被騙了,只要是韓國人,都有可能一邊愛一邊給你巴掌的!

N iau said...

哇 好美呦
我房間也有一面白牆
要不要也來我家作畫呀 :)

Weichuen You said...

那有甚麼問題啊!

eL said...

我刚刚搬家,如果你在这里,应该可以帮我画.呵呵

MIRAGEE,新的TEMPLATE很漂亮!依然喜欢.

Weichuen You said...

謝謝!我想要保留旅行的感覺!

eL said...

Miragee, 这位NANA就是“布好玩”

http://fabric-fun.blogspot.com/

的NANA吗?

Weichuen You said...

No, my Nana is a lawyer:-), though I think she has much potential as a designer as well...