Monday, September 29, 2008

subtle balance / 微妙的平衡

我看著剛得到的平衡被打破,我不得不從慌張中站起來,一次又一次地尋找新的平衡點。不過我越來越熟練,而且逐漸習慣這樣的模式了。

I witness my newly-attained balance shattered. I have no alternative but to stand up from my panic. My fate is to look for a new balance over and over again. Fortunately, as I age, I have slipped into this routine with ample ease...

11 comments:

shaggy said...

好可愛的...小螞蟻!?
接下來可以進軍太陽劇團了:D

fallher said...

希望你是ease的在尋求,
而不是nervous,sad的在尋求

好吧 給你一個擁抱

雖然也許你會不要XD

Liang-hui said...

according to my routine observation in the playground, there is another way out. you can just sit in the middle, and enjoy ups and downs shakend by the two sides. That's what smart Melody usually does.

Weichuen You said...

薛吉:那也要請你先打頭陣啊!圖中就是傳說中的薛吉狗狗嗎?

阿倪:你的擁抱我怎麼會不要呢?不過人本來就是會有各種情緒,都是正面的才奇怪呢!

小蕙:有時候就是不知覺地就會滾到兩端去了嘛,下次會注意啦!

Unknown said...

所以妳已經是蹺蹺板大師了耶!

fallher said...

那照片是因為我一直說他側臉很好看,
他不想放另一張正版的他,
就找一張這個來放了XD

阿淳Annie會計師今天當不好
哈哈

shaggy said...

薛吉不是狗啊!!!
噢!老闆你最近都在羞辱我=..=

Weichuen You said...

maki: 可以這麼說:〉最近好嗎?

fallher: 你會計師當不好就笑笑薛吉,有放鬆的功效喔!

shaggy: 沒辦法,你太可愛了!

Anonymous said...

噢 沒錯
最近得找一點new balance
沒想到自己這次有點輕易的被打敗
不過還好我又要開始充沛了起來

darkdarling said...

nice thought and nice work!

Weichuen You said...

Miss Eel: 才剛開始,而且你又這麼年輕,不會有問題的啦!

darkdarling: Oh, the idea came from a dialog I had with my student. I drew it to calm myself down:-)