Tuesday, May 27, 2008

60

我的爸爸是一所小學的校長,因為當校長是他的夢想,所以他每天去上班,就等於是實踐自己一輩子的夢想,爸爸從工作中得到很大的快樂。

My dad is the principal of an elementary school. He dreamed and made so much effort to be a principal before he became one, so going to work is like living out his dream. He derives enormous joy from doing his job.

爸爸六十歲了,每天不論晴雨,早上準時六點四十分出發,從台北的大都市駕著車穿過山和海,來到外木山海岸邊的小學。就是在寒冷陰雨的冬天裡,爸爸的心總是出著大太陽。

Dad is already sixty years old. Every day, rain or shine, he sets out for work at 6: 40 am. He drives from the metropolitan Taipei City, through mountains and sea, to his school near the seacoast of Waimushan. I think even in gloomy and drizzly winter, the sun always shines in his heart.

當同齡的友人多已走到事業的終點,我在爸爸身上,看到卻是一次又一次的起點,以及充滿希望的美麗人生。

When friends of his age have reached the final line of their careers, I see in my dad, one beginning point after another, also, a beautiful life full of hope.

爸爸生日快樂!
Happy B-day to my dad!

7 comments:

Liang-hui said...

校長爸爸,生日快樂!
看似每一天必經的路線,走著走著就是一輩子的風景了,我覺得他一定很享受這段車程的時光,因為連我都希望那其中一輛車是我開的.

Anonymous said...

我還真的不知道那裡是外木山ㄟ!?
你爹地有換學校嗎!?
Happy Birthday ㄋㄟ :)

Anonymous said...

Dear Cari,

Have not visited your blog for a while.... Really like your birthday card to your dad. take care and happy birthday to your dad! Carol

Weichuen You said...

小蕙:真的是這樣,每一天就是一輩子的縮影。天氣好的時候,沿海風景的確非常不賴呢!

大姐姐:有啊,下次要不要去玩玩呢?

Carol: Oh, the pic was actually for a magazine, and they happened to contact me this week. I decided to put it on the blog for my dad's birthday...

How've you been? I sent out some mail to you this week!

Anonymous said...

妳好,我是postcrossing過來的片友,這次恰好抽到妳,我在中國大陸,請妳給我一個中文地阯,這樣我比較方便郵寄~
我的MSN:yangxueyangxue@hotmail.com
我的email:tarcyfair1225@yahoo.com
我的blog:http://www.wawafly.com/
thank you~

Anonymous said...

能一直做著自己喜歡的工作,真是太棒了!
我想自己一定無法保持教學熱忱到60歲的....:]

Weichuen You said...

postcrossing的片友:好,馬上回你。

spookie: 是啊,數十年如一日,說來簡單,實際上是不容易的!