Thursday, September 08, 2016

40


轉四十歲之前,是充滿焦慮的一年,還好最近把腳步慢了下來,找回了我想要的從容。

This has been a year filled with anxiety. Fortunately, I managed to slow down before turning 40 and retrieved the poise I so desperately longed for. 



凱特琳娜寄給我的卡片裡,問我要送什麼給自己當生日禮物,我的答案是「慢活」,所以今天去上班的路上,不奔跑也不緊張,看到想速寫的行人也不猶豫地停下來畫個兩筆。

Caterina asked me in the birthday card what I'd like to give myself as a birthday gift. My answer is "a slow pace." On the way to work today, I neither ran nor rushed. Upon seeing a beautiful smoking lady, I didn't hesitate to stop and sketch her. 

一早進到教室裡,可愛的孩子們準備了好大的蛋糕,我毫不彆扭地接受了大家的心意,今天我自在開心。

A super big cake was waiting for me when I stepped into the classroom this morning. I learned to accept the new girls' love without feeling shy. Today my heart is as wide as the ocean. 



雖然暑假就送了自己去奧地利旅行的大禮物,但一直到最近,我才真的明白對自己好的意義。暫時放掉了一些野心,我要從頭開始,一次只做一件事,表面上看起來像是放手,但我知道這是完成夢想的必要手段。

Though I gave myself the luxurious birthday gift of traveling to Austria in summer, I didn't really know what it means to be nice to myself until recently. For the time being, I let go of some goals. I will begin again and focus on one thing at a time, which is the only way I know to my dreams. 

四十歲真是個美麗的年紀,向前看未來的人生,還有一些機會,我要慢慢地前進‧‧‧‧‧‧

Forty is a very beautiful age. When I look ahead, I see some opportunities. Now I am going to move forward slowly...

2 comments:

Darrent said...

我知道放慢腳步
會發現周遭事物出奇的美好
會發現身邊親友誠懇與和善
只是我竟然沒想到給自己這樣的禮物

Weichuen You said...

是喔,因為我真的很需要慢下來啦!