Tuesday, December 08, 2009

What about your morning? / 你那邊的早晨呢?



給去了美國的James;給留在這裡的我們

For James in Kansas, for us here


冬天早晨,冷冽的空氣,女孩開始練習發聲,我把音階畫下來,是一層一層的藍色音波,空氣裡有新鮮的松針的味道。

Winter morning, brisk air, girls ballet on musical scales with their youthful and tender voices—in my picture, they are waves of all kinds of blue hues, fresh smell of pine needles drifts into the classroom.

8 comments:

eL said...

You are there posting now?

eL said...

藍色的氣氛。希臘!希臘!聽朋友說希臘很藍呀,如果有機會,我想去希臘。呵呵

Weichuen You said...

Yeah, you got me.

Strange to say, Greece is not one of the top three countries on my to-travel list at this moment. I just finished reading Roald Dahl's tales from his childhood, and his description of Norway just enchants me. I'd love to go there, not now, summer'd be nice!

eL said...

Kings of Convenience is from Norway. Miragee, Norway is in my list too. How I wish to go there one day.

Jackie said...

好美的天空。

Anonymous said...

喔老師把音階畫的好可愛=)

可能老師沒聽到破音的部分吧!

by Prince Sunny

A-one said...

hi~老師~
對你很想念~所以決定浮出水面跟你打聲招呼~
突然想起高三準備學測時,
你說著「媽媽很關心妳!」
那個表情跟語調我記的好清楚~
看你的blog總能讓我的心情再回歸平靜
即便真的很想對客戶罵髒話~
哈~和班同學是該聚聚囉!!

Weichuen You said...

eL: Oh, I didn't know that. Now I do! It sounds like I have sufficient reasons to go to Norway sooner or later!

Prince: 可能就是我聽到破音的地方,也會以為是故意的!

A-one: 你媽媽是真的很關心你啊!上班總是這樣子的,有一天你如果不想罵人了才要擔心呢!我也有火爆的時候,只是頻率不高,我也沒有寫在部落格上!