Friday, December 18, 2009

Concerto of rain and sneakers / 雨和慢跑鞋的協奏曲

前幾天去慢跑時,音樂會的演奏者正在室外做最後一次排練,本來我總是安靜地運動,當時突然多了現場的大提琴伴奏,外頭下著冷冷的毛毛雨,跑鞋都濕透了,我的心卻異常溫暖雀躍。

That chilly evening when I went for my routine jog, the musicians were having their last rehearsal outside the hall. I’d always run in silence, but then the mellow notes of cellos became my warm companion in the drizzly darkness. My sneakers were soaking wet, but inside my heart I was soaring with bliss in the sunny cloudless sky.

5 comments:

shaggy said...

我也會因為下大雨時在河堤上散步唱歌而把褲子弄濕而很開心唷!

Weichuen You said...

並不是因為弄濕很開心,而是因為運動產生的化學酵素和聽到美好的音樂!

艾達婆婆 said...

雖然褲子弄溼....依舊很開心
我知道 哈哈

Lori said...

最可愛甜美的阿淳:

Merry christmas!!
好想念你可是都沒有時間跟你碰面,哎呀怎麼可以忙成這樣?? anyway, 祝你在溫馨的耶誕節快快樂樂,也有個美好的2010年!!

我是奕帆啦

Weichuen You said...

Ada: 就是那種放開一切的自在感!

susu: 一月來咖啡館吧!在西班牙喝杯熱薄荷巧克力!