Tuesday, April 15, 2008

historic shot / 熱血寫真

這一天在關渡公園快要告一段落時,來自日本的藝術家本宮香拿出相機來記錄當天的工作進展,雖然她不喜拍照,但是看在我每次都辛苦地幫她打雜,便欣然答應。左三穿著工作服的就是Kaoru,而兩旁分別是熱心的義工和工作人員。

That day, when we were about to call it a day in Guandu Park, Ms. Kaoru Motomiya, the artist from Japan, took out her camera to record the progress of her work. Though I'd learned she was not fond of being the object in photos, she accepted nicely our invitation to take a picture together. (I assume that had something to do with my hard labor work for two days.) You can find Kaoru second from the left. On the right were the volunteer and staff member of the park.

這張照片對於在全球各地不斷參展的Kaoru來說,可能只是在台灣留下的一小步足跡,對我而言,卻無限珍貴,除了記錄著我曾有如此熱血的時刻,也代表著我的心願,希望有一天,也有人能被我這樣影響著。

This photo might be nothing other than an ordinary record of a few days spent in Taiwan for Kaoru, who travels around the globe all the time for exhibitions. For me, it means a lot. On the one hand, it reminds me of my burning passion and also my wish--I hope one day, there are people who can be influenced by me, in this way.

7 comments:

Liang-hui said...

怎麼我看的和我數的不一樣,到底哪一個才是Kaoru啊,你們看起來都很熱愛大自然就是了.

Weichuen You said...

我旁邊的就是Kaoru!

Anonymous said...

這麼說果然比較清楚,跟我想的一樣,那我現在可以說真心話了,藝術家連雨衣和雨鞋的搭配都很講究欸,真不愧是藝術家.

Weichuen You said...

你應該要看我連過去的網站之宣傳照,人家畫起妝來也是走美艷路線呢!

Anonymous said...

汪達姨~~ 謝謝妳的推薦,
我在公園裡玩的很開心喔!
我娘叫我別回家了,在那露營好了.
反正我常吵著"出去玩~~~!"

Weichuen You said...

哈哈,晚上的公園很酷喔!大自然譜出自己的交響樂章,可以在那露營一定很不賴!不過你這麼可愛的小孩可能會被動物覬覦就是了:〉

Anonymous said...

Hi,

You look really happy and healthy in the picture. Keep it up....

Take care!
Uncle S.