Saturday, November 04, 2006

Ripple 5 / 漣漪 5

the End

8 comments:

harlequinpan said...

喔喔!怎麼會是這樣?
手機也沒接?沒打吧?
其實畫面已表達的很清楚
說不定可以不用時鐘了。

Callipygia said...

Miragree, I think what you have created throughout these past few days is so wonderful. A strong sense of physical time in connection to one's interior/emotional time. For me, the last cell raises a slight question instead of a finite end. Just like a ripple. Could I email you to ask you what it is about? You could email me on my site.

Weichuen You said...

Harlequin:其實我對最後一景的表達是整個故事修改最多的,和真實事件出入很大,為什麼會這樣呢?因為我把重點放在我自己的心情上,而不是實際發生的故事,所以那半小時就成為我要表達的重點。最後一格有一個線索,男孩還是出現了,女孩看著第二格的自己,表情沒有那麼落寞,你猜在哪裡?

我不是一個直接的人,我喜歡內斂的美感,所以很多創作會過度包裝,有時候我也希望自己可以直爽些。

也許這個故事會有第二集,我不知道,要看緣份。

Calli: Sure! I'll write to you.

C. Robin Janning said...

Miragee,

I always look forward to your postcards. It seems to me that in the three months (or so) that I have been "reading" your postcards they have become stronger and more personal. I feel you personally through them, and I also react personally to them. I have the same feeling as Callipygia about Ripple 5. I found myself getting right up in front of my monitor to try and define the emotion.

harlequinpan said...

還是不要猜出來比較好。
應該留著作 Story Time 的題材吧!
看圖說故事會讓人回到小時候,
充滿想像、忘卻不快。

Anonymous said...

一不小心就看著第三格的她發起呆來了
雖然我還是不懂這個故事
可是總覺得我認得那種表情

很喜歡這個系列:)
老師加油
還有 恭喜^^

Weichuen You said...

Robin: To be honest, I myself was and trying to define that emotion too. Don't worry about me. Everything is fine, and as an artist, it's good to experience this emotion from time to time:-).

Harlequin: 我喜歡你的態度,我自己也是抱著go with the flow的態度,反正無論如何,總有我可以畫畫的題材!

Sakura:你終於出現了!我還以為你忘了我呢!謝謝你!因為這是我個人的經驗,所以對我來說並不是畫好玩的,而是要釐清個人的感受。接下來的東西風格又會完全不同,敬請期待!

Unknown said...

lovely style! Love the color scheme!