Saturday, September 08, 2007

birthday wish / 生日願望

如果「長大」被定義為見識到人性的黑暗面,這一年我的確快速成長了不少。

If "grown-up" is defined as experiencing the dark sides of human nature, I have grown at a surprisingly rate this year.

不過越是如此,我越要期許自己保持一顆純淨的心,用我小小的力量對抗我最厭惡的邪惡。

Despite the vast evil out there, I have to go all out to keep my heart pure, so that I can fight against the dark with my tiny yet bright existence.

【註】:謝謝諸多神秘愛慕者的低調祝福,看來大家對我的風格很了解了。

PS: Thanks to the low-profile wishes of my numerous secret admirers. It seems that you know my style quite well.

15 comments:

Marc said...

Happy belated birthday!

I knew I should have asked my calendar to remind me of it. :p

Here's to another year of art and self-improvement! Take good care of yourself!

Anonymous said...

原來九月是miragee的生日月份啊!我也是呢!
但你應該是可愛的Virgo吧?!
Happy Birthday!
繼續耕耘咱們的三十歲年代吧!:]

Unknown said...

是誰傷害了你!
是邪惡的黑武士嗎?

Weichuen You said...

marc: Oh that's ok. I don't remember a lot of friends' b-days either:-). Still, thank you for your lovely wishes!

spookie: 不過你是天秤座吧!對啊,還好只是三十幾歲,我還有好多事想做呢!

maki: 可愛的小朋友,用黑武士這三個字還太高級呢:─〉就是人生總會有一些坎坷,不過可以從中學習啦!

lemsastera said...

原來以及果然還有難怪~
Miragee與我相同族類!

生日快樂啊!!

lemsastera said...

可惜晚了幾天~希望還趕得上農曆生日~~

Weichuen You said...

wislawa: 謝謝你的祝福,農曆是下下星期那個大連假的主要日子,就是八月15日啊!

所以你也是處女座囉!那你也生日快樂!最近忙翻了,也許錯過了你的生日,在這裡補上!

jhu said...

happy belated birthday! like your new header. it's just simple and nice :)

lemsastera said...

呵呵~ 原來是中秋節寶寶啊~! 月亮的女兒~! 很美...我是可怕的七月半時節生的~哈哈哈。

對阿,我也是處女座的。沒關係的,年紀越大,生日就便成是朋友們間互相連絡的機會了。

倒是這個世界上存在著,很多很可愛的人,這樣的發現,會讓人衷心,又很充實的開心著。

darkdarling said...

秋天適合懷想
回憶過去 懷念久不見的朋友 念念種種
秋的確是個迷人的季節

秋天生的似乎總多了點多愁善感喔

中秋愉快 生日愉快!

Weichuen You said...

wislawa:不好意思,拖了這麼久才回覆,因為我目前在閉關準備一個project啦!

可是我連生日朋友也不一定會聯繫我呢!我有處女座那種很孤獨的性格,所以對於人際關係也不是那麼在意。

沒錯,這世上還是有很多很可愛善良的人,想著他們就好了。

也祝你中秋節快樂!

darkdarling: 最近還好嗎?

我會不會多愁善感呢?年輕的時候會,沒來由地就會因為人世的悲歡無常而感傷,現在倒沒有這麼敏感,因為發現時間不能這樣浪費!現在只一心一意地做我想做的事,其他的雜質都沉澱了。

祝佳節愉快!

Anonymous said...

中秋節快樂
願能看到又大又圓的月亮!

Weichuen You said...

Johnny: 也祝你佳節愉快!

Anonymous said...

My dear cousin Chuen-Tse,

It's really comfortable and touching to visit your blog. I never consider myself a good writer or a brilliant reader. Somehow, reading your words here gives me some strange ideas, "I should read and write more often". Things you've mentioned or feelings which are hidden behind your paints and photos shows me that your mind is beautiful and pure. Your words and paints will make my days (at least today ^_^). Indeed!

Weichuen You said...

Dear Kay: Oh, it's so flattering to hear you say so:-), but you know, I am quite proud of my pure personalities. You are more than welcome to come back as often as you'd like to. Reading and writing really makes me see the beauty of daily life. You should try to read more and you'll find that there is still so much to learn!

I'd like to visit you some time later. It's nice to get away from home once in a while:-).

Cheers!