Tuesday, October 24, 2006

Ripple 2 / 漣漪 2

10 comments:

C. Robin Janning said...

The story continues, and I continue to follow, to "read." This silence, the "no words" is refreshing, peaceful, and elevates the focal point. Miragee, I hope you realize how strong this is!

Robin

Callipygia said...

I agree with Robin, each cell is quite beautiful to look at and conveys such a strong feeling, thoughtful and contemplative, serious.

Marc said...

I couldn't agree more with the previous comments. You're outdoing yourself!

Weichuen You said...

Thank you guys. I am really into the comic strip form and I think I'll have mor works done based on the format. Besides, I choose my subjects more carefully now, so please keep coming back and check if I have made any progress!

Anonymous said...

Recently, a comic series has been adopted in NBC's monday night called "Heroes". It is an instant hit and I wonder when it is going to be released in Taiwan. It has a similar touch as yours!

Anonymous said...

我喜歡這系列的!:)
有親切的感覺
很貼近生活喔!
話說上次真謝謝妳阿
不過我在真班還蠻開心的
真班的同學異常的天真可愛(!?)
沒有勾心鬥角的事發生
由我們的詩朗就可以看的出來阿
我們可是只有利用平常上課練習的呢
唯一不好的只是真班太髒哈哈
讓我這服務股長很挫折...囧

Anonymous said...

法國漫畫就是這種感覺嗎?
有點難懂(注重畫,不重故事性?)

如果是以前的義班比詩朗,一定第一名!!
這麼多人獨誦耶~~
(噢~我離題了...)

jim bradshaw said...

these are beautiful.

harlequinpan said...

Wow !我實在太喜歡妳的漣漪系列了,東方的含蓄被妳發揮得淋漓盡致,表面似乎平靜,內裡卻是有些澎湃,就好像平靜的梳完頭卻是在放下梳子時打翻了一旁的水杯。系列1,2分別採用直式及橫式的出場簡直是妙透了!而這中間不發一語卻又十足擄獲人心,再次讓我憶起黑澤明「亂」裡頭的無聲戰爭場面。我十分同意Gramercy Galleria,Robin的觀點,因此,法國插畫參考就好,妳個人的特質才是千金不換的。

這次看妳的作品,腦海裡浮現的是F.I.R的歌
「應許之地」,不過這只是個人經驗的聯想,通常都是在很有感受時才會跑出旋律來,可見妳的作品是很有啟發性的。

「公路旅行」也是很棒的作品!

祝妳畫得愉快

Weichuen You said...

Louis: No, I have never seen that comic series, but I am flattered to hear that mine works remind you of that!

小美女:很高興聽到你的好消息,要認真生活下去喔!

小金:因為這次要表達的感情很強烈,文字是無法表達的,你要用心體會。

Jimmy: Thank you! Your works are gorgeous too!

Harlequin: 你完完全全地看出我要說的東西了,謝謝你,這個故事其實很短也很簡單,但是我卻花了一個多星期才整理好我的情緒,並且決定把它畫下來,看到你的回饋,我很感動,真的。

很高興認識你,也希望你一直給我建議!